Brev:
Skal jeg ændre eller udskifte måltider - 8 mdr.
19. november 2008
Alder:
8 mdr.
Skal jeg ændre eller udskifte måltider - 8 mdr.
Hej Helen :-)
Ja så er jeg på banen igen.
Nu er min søn blevet 8 måneder og trives rigtig godt. Hans mave er også helt i orden nu, så det er bare skønt.
Dog har vi en lille kamp for tiden med at få ham til at ligge på maven, så han kan møve sig rundt. Han gider ikke rigtig og vil hellere sidde og lege. Har hørt at det er rigtig dårligt for børn at de sidder, når de endnu ikke kan kravle og lign. Så prøver at lægge ham på maven hele tiden, men det sker ikke uden protester. Det er lidt svært synes jeg..
Han spiser og sover stort set reglemæssigt, så det er dejligt. Har en fast madplan men ville høre dig om det ser ud som det skal eller om der er nogle ting jeg skal ændre?
Vågner stadig flere gange om natten for at få sut eller få dynen over sig. Har prøvet ikke at give sut og lign men det ændrer ikke på, om han vågner eller ej.
04. Ammes
08-8.30. Vågner og får havregrød, vand af kop
10. Puttes til formiddag
12. Frokost, rugbrødshapsere, agurkestænger, skorper og lign til at bide og sutte på, evt lidt frugtmos til dessert.
Ammes inden middagslur eller efter afhængigt af tidspunktet han vågner fra formiddagslur.
Ca. 13-14 puttes til middagslur
15-16 3-kornsgrød med frugtmos, vand af kop
17 powernapper nogle dage - hvis han vågner inden 14.30 fra middagslur - så kan han ikke holde til aften uden lur.
18 Aftensmad - grøntsagsmos med kød, fisk eller vores mad i stykker eller most med gaffel
19.30-20 Ammes og puttes
Er begyndt at falde i søvn ved brystet hver aften - har prøvet at vække ham efter at han har spist færdig og putte i sengen men det hjælper ikke på om han vågner om natten eller ej..
Falder i søvn om dagen i egen seng eller barnevogn uden bryst.
ca. 23 Ammes
Er der måltider jeg bør ændre/udskifte med andet?
Glæder mig til at høre fra dig :-)