Skal jeg ændre eller udskifte måltider - 8 mdr.

19. november 2008

Alder:
8 mdr.

Skal jeg ændre eller udskifte måltider - 8 mdr.

Hej Helen :-)

Ja så er jeg på banen igen.

Nu er min søn blevet 8 måneder og trives rigtig godt. Hans mave er også helt i orden nu, så det er bare skønt.

Dog har vi en lille kamp for tiden med at få ham til at ligge på maven, så han kan møve sig rundt. Han gider ikke rigtig og vil hellere sidde og lege. Har hørt at det er rigtig dårligt for børn at de sidder, når de endnu ikke kan kravle og lign. Så prøver at lægge ham på maven hele tiden, men det sker ikke uden protester. Det er lidt svært synes jeg..

Han spiser og sover stort set reglemæssigt, så det er dejligt. Har en fast madplan men ville høre dig om det ser ud som det skal eller om der er nogle ting jeg skal ændre?

Vågner stadig flere gange om natten for at få sut eller få dynen over sig. Har prøvet ikke at give sut og lign men det ændrer ikke på, om han vågner eller ej.

04. Ammes

08-8.30. Vågner og får havregrød, vand af ...

Annonce

... kop

10. Puttes til formiddag

12. Frokost, rugbrødshapsere, agurkestænger, skorper og lign til at bide og sutte på, evt lidt frugtmos til dessert.

Ammes inden middagslur eller efter afhængigt af tidspunktet han vågner fra formiddagslur.

Ca. 13-14 puttes til middagslur

15-16 3-kornsgrød med frugtmos, vand af kop

17 powernapper nogle dage - hvis han vågner inden 14.30 fra middagslur - så kan han ikke holde til aften uden lur.

18 Aftensmad - grøntsagsmos med kød, fisk eller vores mad i stykker eller most med gaffel

19.30-20 Ammes og puttes

Er begyndt at falde i søvn ved brystet hver aften - har prøvet at vække ham efter at han har spist færdig og putte i sengen men det hjælper ikke på om han vågner om natten eller ej..
Falder i søvn om dagen i egen seng eller barnevogn uden bryst.

ca. 23 Ammes

Er der måltider jeg bør ændre/udskifte med andet?

Glæder mig til at høre fra dig :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Bad, de første gange

Det spæde barn kan komme i bad ret hurtigt efter fødslen og ofte beder mange om at få hjælp til det første bad, imens man endnu er på barselsafsnittet.

Når I beslutter jer for at bade jeres barn, så er det rigtig godt at have nogle faste rutiner:

- Et babybadekar er en god idé, nogen vælger også at bruge en speciel babyspand. Det vigtigste er at karret er afgrænset i størrelsen, det giver barnet lidt tryghed.

- Det er en god idé at tilbyde barnet...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)